Trei factori esentiali pentru o imunitate buna

g3oflo
By g3oflo decembrie 10, 2016 11:57
loading...

Story Highlights

  • Trei factori esentiali pentru o imunitate buna

Related Articles

Trei factori esentiali pentru o imunitate buna

Sunt cateva lucruri de care depinde forta sistemului nostru imunitar. Unele sunt în afara controlului nostru si vin pe calea mostenirii genetice, dar altele depind de grija pe care ne-o purtam. Iar daca simti ca ai restante la cateva dintre aceste capitole, sa nu te miri ca vei fi mai vulnerabil în fata racelilor, infectiilor, oboselii si accidentarilor.

Iata cele mai importante trei lucruri care te vor ajuta sa îti construiesti o imunitate de fier:

Odihna
Nu doar somnul, ci si ritmul în care traim în orele în care nu dormim. Pe langa cele 8 ore de somn pe noapte, organismul tau îti va multumi daca îi vei da mai multe momente de repaus – pauze în timpul serviciului, weekenduri de relaxare etc.

E foarte important sa faci miscare, dar evita supra-antrenamentul si efortul prelungit, pentru ca, asa cum povesteam într-un articol mai vechi, deschid portile sistemului de aparare al organismului. Racelile de dupa maratoane sunt ceva obisnuit în vietile sportivilor. Daca acum nu te mai antrenezi la fel de intens, odihna poate însemna si cross-trainingul sau antrenamentul compensatoriu.

 

În loc sa-ti fortezi energia în concursuri lungi, fa-ti cadou o perioada de pauza în care sa experimentezi alte moduri de a fi activ, fara presiunea unor rezultate. Încearca activitati care îti vor fi utile în sportul pe care îl practici de obicei sau de care ti-a fost dor. Eu am pe lista pilates, yoga, cycling, catarare si un baschet prelungit, pana se lasa întunericul, ca pe vremuri.

Alimentatia
Printr-o alimentatie variata, bazata pe toate bunatatile de toamna pe care le gasim la piata, din care sa nu excludem nicio grupa alimentara, ne luam o multime de substante nutritive. Ele ne vor ajuta sa facem fata schimbarii de sezon.

 

E vremea ceaiului de ghimbir, a supei de dovleac cu usturoi, a salatei de sfecla cu hrean – hai sa ne bucuram de ele mai des, pentru ca încet-încet, ne vor ajuta sa ne construim un sistem de aparare mai puternic.

Linistea
Pe toate planurile. Orice dezechilibru sau factor de stres înseamna o poarta deschisa în zidul nostru de aparare si stim ca vin toate la pachet – în perioadele stresante mancam mai prost, avem mai putina grija de noi însine, dormim mai putin etc. Asa ca totul porneste de la capacitatea noastra de a ne pastra echilibrul si de a putea face alegeri în favoarea noastra.

g3oflo
By g3oflo decembrie 10, 2016 11:57

Abonare stiri

loading...







Save

Save