Protejeaza creierul de Alzheimer

g3oflo
By g3oflo februarie 16, 2017 15:22
loading...

Protejeaza creierul de Alzheimer

Pe masura ce inaintam in varsta, creierul nostru incepe sa nu mai functioneze la capacitate maxima si uitam anumite lucruri mai usor sau ne este foarte greu sa invatam lucruri noi. Insa, in unele cazuri acest declin este unul mai alert, ajungandu-se la probleme serioase: diferite stari de confuzie in indeplinirea ritualurilor zilnice, dezorientarea si judecata slaba. In aceste situatii vorbim despre maladia Alzheimer, o boala degenerativa, progresiva, care determina mai multe tipuri de modificari in creierul persoanelor afectate.

 

Cercetarile arata ca stilul de viata sanatos poate ajuta la prevenirea acestei boli si ca prin schimbarea unor lucruri marunte in alimentatia zilnica, riscul de Alzheimer se poate reduce cu pana la 53%. Iata ce trebuie sa faci ca sa-ti protejezi creierul de Alzheimer:

 

1. Ai mare grija la ceea ce mananci

 

Alimentatia joaca un rol crucial si poate sa-ti protejeze creierul de Alzheimer daca faci alegerile sanatoase. Potrivit studiilor, o dieta bogata in fructe de padure, ulei de masline, peste, oleaginoase crude, legume si verdeturi constituie cea mai buna arma in lupta impotriva maladiei Alzheimer.

 

S-a constatat ca persoanele varstnice care au respectat cat de cat aceste reguli si-au redus cu 35% riscul de Alzheimer, in vreme ce la persoanele care au urmat cu strictete aceste reguli acest procent a ajuns pana la 53%, ptrivit unui studiu citat de publicatia ScienceAlert.

 

2. Limiteaza consumul de zahar

 

Stiai ca maladia Alzheimer a fost numita diabetul zaharat de tip 3, deoarece exista o conexiune clara intre declinul cognitiv si nivelul crescut al glicemiei in sange? Potrivit mai multor studii citate de Diabetes.co.uk, persoanele care au diabet zaharat de tip 2 prezinta un risc cu 65% mai ridicat de suferi de boala Alzheimer.

 

3. Include sportul in rutina ta zilnica

 

Chiar daca de multe ori timpul nu iti permite sa petreci ore la sala nu trebuie sa uiti niciodata ca miscarea este sanatate curata. Acelasi lucru este valabil si in acest caz, sportul dovedindu-se a avea un rol esential in protejarea creierului de Alzhemier. Seniorii care includ in programul de zi cu zi si exercitii usoare, precum jogging, pot reduce cu 40% riscul de Alzheimer, sustin cercetatorii de la Universitatea de Medicina din Massachusetts. Indiferent daca este vorba despre plimbari in aer liber sau jogging, 30 de minute de exercitii de 5 ori pe saptamana aduc beneficii la orice varsta, spun specialistii.

 

4. Redu nivelul de stres din viata ta

 

Stim ca stresul afecteaza intregul corp, insa exista si studii care vorbesc despre impactul pe care il are asupra creierului, accelerand declinul congnitiv si marind riscul de Alzheimer.

 

De asemenea, o alta cercetare aparuta in US National Library of Medicine National Institutes of Health arata ca in cazul persoanelor care se confrunta cu un declin cognitiv usor, dar sunt expuse unui nivel ridicat de stres, s-a constatat o acclerare a ritmului de degradare a creierului.

 

Prin urmare, orice activitate care ajuta la reducerea nivelului de stres trebuie sa fie o prioritate pentru fiecare dintre noi. Meditatia, yoga si tehnicile de respiratie sunt cateva dintre metodele care te pot ajuta sa te relaxezi si sa gestionezi mai usor stresul.

 

5. Ai grija la orele de somn

 

Cel putin 7 ore de somn pe noapte sunt esentiale pentru sanatatea creierului, oferindu-i protectie impotriva bolilor grave, precum Alzheimer. Un studiu aparut in US National Library of Medicine National Institutes of Health scoate in evidenta faptul ca somnul insuficient este considerat un factor de risc pentru aparitia bolii Alzheimer, deoarece accelereaza degradarea creierului.

 

6. Lectura si jocurile de memorie sunt foarte importante

 

Citeste si apeleaza la tot felul de jocuri care stimuleaza memoria, deoarece s-a demonstrat ca aceste activitati incetinesc declinul cognitiv si scad riscul de Alzheimer.
g3oflo
By g3oflo februarie 16, 2017 15:22

Abonare stiri

loading...







Save

Save