Lucruri de care trebuie sa tii cont ca sa nu te doara spatele

g3oflo
By g3oflo noiembrie 12, 2016 13:24
loading...

Story Highlights

  • Lucruri de care trebuie sa tii cont ca sa nu te doara spatele

Related Articles

durerile_de_spate

Lucruri de care trebuie sa tii cont ca sa nu te doara spatele

Durerile de spate sunt din ce in ce mai des intalnite chiar si in randul copiilor si a tinerilor, iar in principal ele apar din cauza petrecerii unui timp indelungat in fata calculatorului, a televizorului in detrimentul activitatii fizice. De asemenea, atunci cand faci anumite miscari aparent banale pot sa cauzeze dureri de spate. Potrivit dr. Iulia Belc, directorul medical al Bio Ortoclinic, specialist in recuperare medicala, exista anumite lucruri pe care le putem face pentru a reduce impactul unor activitati aparent banale, asupra coloanei vertebrale.

 

1. Ridica in mod corect un obiect!

 

Planifica inainte ceea ce vrei sa faci si nu te apuca in graba. Pozitioneaza-te aproape de obiectul pe care vrei sa-l ridici si departeaza picioarele la o distanta egala cu latimea umerilor, pentru a-i oferi coloanei o baza solida de sprijin. Inainte de a apuca obiectul respectiv, indoaie genunchii si incordeaza muschii abdominali, pastrand trunchiul drept. Dupa ce ai prins obiectul, ridica-te cu ajutorul muschilor picioarelor, fara a forta coloana vertebrala. In cazul in care un obiect este prea greu sau are o forma ciudata, nu incerca sa-l ridici de unul singur, ci gaseste un ajutor.

 

2. Si modul in care ridici o foaie de hartie conteaza

 

Probleme pot aparea insa si la ridicarea unei coli de hartie care a alunecat de pe birou, pe podea, spre exemplu. In astfel de cazuri apleaca-te peste obiect, indoaie usor un genunchi si extinde celalalt picior in spate. Sprijina-te de un scaun din apropiere sau de masa, in timp ce te apleci spre podea.

 

3. Atentie la modul in care ridici un obiect greu

 

Cand vrei sa ridici cosul cu rufe spalate, un obiect de mobilier sau o cutie de depozitare plina cu lucruri trebuie sa tii cont de urmatoarele reguli: apropie-te de obiect, indoaie genunchii si ridica lucrul respectiv folosind muschii picioarelor, fara a indoi spatele in zona taliei.

 

La ridicarea bagajelor, stai alaturi de geanta sau de valiza, indoaie genunchii, apuca manerul si indreapta picioarele.

 

Daca trebuie sa muti obiectul intr-o parte, pentru a evita rasucirea brusca si fortarea corpului, tot pe picioare trebuie sa te bazezi. De aceasta data indreapta degetele de la picioare, in directia spre care vrei sa se deplaseze corpul si rasuceste trunchiul in acea directie, tinand obiectul cat mai aproape de corp.

 

4. Cum sa pui un obiect pe raft

 

Daca trebuie sa pui un obiect pe un raft, asaza-te cat mai aproape de raftul respectiv. ”Intinde picioarele si pozitioneaza-le unul in fata celuilalt, astfel incat sa ai o baza solida de sprijin. Nu te apleca inainte si nu extinde complet bratele in timp ce tii obiectul in maini. Ridica obiectul la piept, tinand coatele aproape de corp si practic impinge obiectul in sus, pe raft. Si in acest caz trebuie sa tii incordati muschii abdominali”, explica dr. Iulia Belc.

 

5. Sprijina spatele in timp ce stai pe scaun!

 

Atunci cand stai la masa sau la birou, pastreaza spatele intr-o pozitie normala, usor arcuita. Tine capul si umerii drepte si ai grija ca suprafata de lucru sa fie la o inaltime corespunzatoare, astfel incat sa nu fie nevoie sa te apleci in fata. O data la o ora, daca este posibil, stai in picioare, intinde-te, punand mainile pe zona inferioara a spatelui si arcuieste-l usor, inapoi.

 

6. Ai grija la greutatea corpului!

 

Mentine o greutate sanatoasa, pentru ca orice exces la acest capitol pune presiune suplimentara asupra coloanei vertebrale si mai ales pe partea inferioara a spatelui.
g3oflo
By g3oflo noiembrie 12, 2016 13:24

Abonare stiri

loading...