Fructul cu numeroase beneficii pentru sanatate, Kaki

g3oflo
By g3oflo noiembrie 15, 2016 14:13
loading...

Story Highlights

  • Fructul cu numeroase beneficii pentru sanatate, Kaki

Related Articles

kaki

Fructul cu numeroase beneficii pentru sanatate, Kaki

Kaki, cunoscut și cu denumirea de Persimmon, este un fruct exotic, delicios și cu un gust inconfundabil. Acesta mai este denumit și “piersica japoneză”, căci are forma asemănătoare roșiei, iar ca textură se aseamănă cu piersicia și pepenele galben.

Este fructul unui copac înalt de aproximativ 10 metri, care poartă numele Diospyros (semnificând în greaca antică “fructul divin” sau “hrana lui Zeus”) și care face parte din familia Ebenaceae. Se cunosc mai multe specii Diospyros kaki, cea mai cultivată fiind originară din Asia, respectiv Japonia și China. Acest fruct are mărimea unei piersici medii și o culoare ale cărei nuanțe pornesc de la galben până la portocaliu închis. Coaja este tare și lucioasă, iar pulpa este astringentă când este verde, iar când este coaptă — dulce și moale.

Este unul dintre fructele cu cel mai bogat conținut nutrițional ce include vitamina A, vitamine din complexul B, vitamina P și vitamina C; minerale precum sodiu, potasiu, magneziu, seleniu și cantități mici de fier și zinc. Kaki este mai bogat în potasiu decât banana, iar studiile au arătat că acesta are de două ori mai multe fibre decât merele. Conține carbohidrați de bună calitate și la fel de mulți antioxidanți ca ceaiul verde. Kaki mai este bogat și în acizi organici, taninuri, proteine și betacaroten, care îi dă culoarea.

Fructul se culege toamna târziu și se poate consuma proaspăt, uscat, sub formă de gem sau inclus în diverse salate și preparate dulci. Iată câteva dintre beneficiile sale:

1. Stimulează imunitatea organismului

Fructul oriental Persimmon este o sursă excelentă de substanţe cu proprietăţi antioxidante motiv pentru care se recomandă consumul acestuia pentru a întări sistemele de apărare ale organismului. Fructul kaki conţine o cantitate importantă de vitamina A. Dacă se consumă 100g din acest fruct aveţi parte de o treime din doză zilnică recomandată de vitamina A. De asemenea trebuie adăugat faptul că proprietăţile antioxidante ale acestui fruct oriental vin şi din conţinutul important de vitaminele C şi E. Pentru a beneficia cât mai mult de vitaminele acestui fruct se recomandă consumarea acestuia cu tot cu coajă.

2. Lupta împotriva cancerului

Una dintre cele mai temute afecţiune ale zilelor noastre este cancerul, apariţia acestuia fiind legată de scăderea capacităţii de funcţionare a sistemului imunitar. Este demonstrat faptul că persoanele care consumă zilnic fructul kaki sunt protejate împotriva acestei maladii mortale. O altă substanţă implicată în stimularea directă a celulelor implicate în apărarea organismului este licopenul. Fructul kaki conţine şi acest antioxidant cu rol antitumoral fiind astfel considerat un aliment care protejează împotriva cancerului de prostată, de plămân, de stomac şi de intestin gros.

3. Este un diuretic eficient

Fructul kaki conţine în cantitate mare potasiu, mineral responsabil de eliminarea excesului de apă din organism. Pe de altă parte, acest fruct fiind sărac în sodiu dar cu un nivel înalt al conţinutului de potasiu, se poate afirmă că acesta posedă proprietăţi diuretice fiind de un real folos în cazul celor care se lupta cu valori crescute ale tensiunii arteriale.

4. Reglează colesterolul şi protejează inima

Fructul kaki este şi o sursă excelenţă de fibre în special dacă este consumat cu tot cu coajă. Tot datorită conţinutului ridicat în fibre solubile acest fruct este implicat în mod direct în scăderea nivelului de grăsimi din sânge şi implicit în reglarea colesterolului sanguin. De asemenea kaki este bogat în carbohidraţi, nutrienţi cu care se “hrăneşte” muşchiul inimii.

5. Combate depresia şi oboseală, reprezentând un excelent energizant natural

Bogat în antioxidanţi, fructul kaki contribuie în prevenţia aterosclerozei, ajutând la reducerea stresului, a stărilor de anxietate şi a oboselii. 100 grame de fruct conţin 70 de calorii, iar dintre acestea marea majoritate sunt constituite din zaharuri complexe care contribuie la nivelul de energie furnizat organismului.

De aceea, decât să faceţi exces de cafea sau băuturi energizante mai bine mâncaţi un fruct kaki. De asemenea acest fruct este excelent pentru sportivi deoarece le procura o cantitate suficientă de zaharuri pentru a putea face faţă efortului fizic. Acest fruct cu look exotic este în plin sezon iarnă, aşa că ar fi bine să profitaţi de proprietăţile lui minunate şi să îl consumaţi cu încredere! Veţi fi surprinşi de rezultatele pe care le va aduce stării dvs. de bine!

g3oflo
By g3oflo noiembrie 15, 2016 14:13

Abonare stiri

loading...