Cine are nevoie de mai mult fier

g3oflo
By g3oflo noiembrie 23, 2016 23:47
loading...

fier

Cine are nevoie de mai mult fier

Oboseala, letargia, absența vitalității semnalează un deficit de fier, un mineral esențial pentru păstrarea capacității corpului de a lupta cu agenții patogeni și pentru sănătatea musculaturii, a sistemului circulator, a creierului, părului, unghiilor și pielii.

Necesarul zilnic de fier poate fi acoperit cu ajutorul unei diete diversificate. Nu trebuie să-ți faci griji că vei duce lipsă de fier dacă mănânci adesea pește (sardele, crap, somn), ouă, cartofi dulci, carne de vită, carne de curcan, fasole uscată, linte, cereale integrale, fructe uscate, semințe de dovleac, migdale, nuci, verdețuri.

Ține cont de faptul că în anumite situații ai nevoie un aport crescut de fier:

Când faci sport

De la o zi la alta ai nevoi diferite de fier în funcție de activitățile pe care le ai. De exemplu, dacă alergi, faci gimnastică sau alt tip de sport va fi nevoie să suplimentezi fierul, pentru că există un consum mai mare de minerale.

Chiar și rănile superficial te pot aduce în situația de a pierde din rezervele de fier mai mult decât în mod obișnuit, deoarece acest mineral este important pentru alcătuirea hemoglobinei. Mai mult, fierul transportă oxigen la diverse celule din corp, ceea ce susține activitatea musculaturii și organelor.

Dacă treci printr-o perioadă solicitantă

Fie că ai de pregătit un examen, fie că ai multe responsabilități la serviciu, nevoia de fier este mai mare decât de obicei. Creierul consumă aproximativ 20% din oxigenul din sânge, iar fierul este implicat în asigurarea necesarului de oxigen. De asemenea, fierul simulează activitatea cognitivă și previne tulburările cognitive.

În caz că te simți obosit

Dulciurile sau alimentele care conțin carbohidrați nu te ajută cu adevărat când nu ai energie. Când te ajunge oboseala sau ești iritat, ai nevoie de un plus de fier. Ia o mână de migdale sau de semințe!

Răcești prea des

Și imunitatea scăzută semnalează o nevoie mai mare de fier. Pe lângă un tratament potrivit, când ești răcit, mănâncă mai multe alimente care-ți aduc fier. Începe ziua cu o omletă cu spanac, gătește pește cu legume pentru masa de prânz, iar la cină pune câțiva cartofi dulci la cuptor.

Ai pielea uscată și ți se exfoliază unghiile

În cazul carenței de fier, părul, unghiile și pielea sunt afectate și devin uscate. Unghiile încep să se exfolieze, pielea este palidă, deshidratată sau se descoamează, iar părul devine tern și se rupe cu ușurință. Combate toate acestea prin suplimentarea fierului!

Știai că…

…bărbații au circa 4 g de fier la nivelul întregului corp, iar femeile aproximativ 3,5 g.

În timpul menstruației

Pierderile de sânge în perioada menstruației, care ajung la 60 ml în mod obișnuit, provoacă o reducere a nivelului de fier, prin urmare femeile riscă în acea perioadă să sufere de anemie. Se pot pierde până la 30 mg de fier. De aceea, ele au o nevoie zilnică de fier mai mare decât bărbații. Dacă acestora din urmă le sunt necesare 16 mg de fier pe zi, femeilor le trebuie 18-20 mg de fier, ba chiar 30 mg, în timpul sarcinii.

g3oflo
By g3oflo noiembrie 23, 2016 23:47
Write a comment

No Comments

No Comments Yet!

Let me tell You a sad story ! There are no comments yet, but You can be first one to comment this article.

Write a comment
View comments

Write a comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

Abonare stiri

loading...