Ce sa consumi pentru a scadea glicemia

g3oflo
By g3oflo februarie 11, 2016 12:06
loading...

QuinoaCe sa consumi pentru a scadea glicemia

Un nivel crescut al glicemiei reprezinta un factor ce indica predispozitia la diabet. Pentru a preveni acest lucru, este indicat adoptarea unui stil de viata echilibrat.
O glicemia normala inainte de masa nu trebuie sa depaseasca 100mg/dl, iar glicemia la doua ore dupa masa nu trebuie sa depaseasca 140mg/dl. O glicemie intre 100 si 126mg/dl inainte de masa si intre 140 si 200mg/dl dupa masa arata o tulburare a metabolismului glucidic care, de obicei, precede diabetul. O glicemie pe nemancate mai mare de 126mg/dl sau o glicemie mai mare de 200mg/dl oricand in timpul zilei indica instalarea diabetului zaharat

 

Nutritionistii spun ca glicemia este influentata de cantitatea de glucoza care se afla in sange, aceasta provenind din glucidele sau carbohidratii ce se gasesc in numeroase alimente de baza, de la paine, seminte, orez, cartofi pana la fructe, legume, cereale si paste fainoase, noteaza Adevarul. Din acest motiv este necesara o atentie sporita in ceea ce priveste aportul de zaharuri. O modalitate buna pentru a controla nivelul glicemiei si a preveni oscilatiilor majore din sange consta in consumul de alimente care scad glicemia.

 

Prunele nu doar ca ajuta la scaderea glicemiei, ci ajuta si la prevenirea diabetului zaharat. Fibrele solubile din prune incetinesc viteza cu care produsele alimentare parasesc stomacul si, ca urmare, intarzie absorbtia de zahar in fluxul sangvin. De asemenea, ofera o cantitate importanta de vitamina B.

 

Portocalele contin numerosi fitonutrienti, cum sunt flavonoizii, carotenoidele si pectinele, care fac acest fruct „eligibil” pentru a intra in categoria de alimente care scad glicemia, ajutand in lupta impotriva diabetului. O portocala este formata in proportie de 90% din apa, iar sucul de portocale hidrateaza si intareste sistemul imunitar datorita aportului de vitamina C.

 

Merele ajuta la echilibrarea nivelului de glicemie. Potrivit nutritionistilor, coaja de mar contine quercitina, un antioxidant care reduce riscul de diabet. Apa din mere ajuta la antrenarea unei parti din glucoza pentru a fi eliminata prin urina. In plus, merele au un continut ridicat de fibre care asigura un tranzit intestinal mai bun.

 

Ceapa contine foarte multe vitamine si minerale care scad glicemia. Acest produs alimentar poate fi folosit in salate, diferite feluri de mancare gatita la cuptor sau se poate incerca sub forma de ceai. Ceaiul de frunze de ceapa este indicat mai ales pentru persoanele care au accese dese de tuse.

 

Quinoa este foarte bogata in fibre care ajuta la mentinerea unei bune functionari a sistemului cardiovascular, reducerea riscului unor tipuri de cancer si pentru sistemul digestiv. In plus, are si cantitati semnificative de magneziu, fier, calciu, potasiu si cupru. Acest amalgam de nutrienti ofera „dreptul” semintelor quinoa de a intra in categoria acelor alimente care scad glicemia.
g3oflo
By g3oflo februarie 11, 2016 12:06

Abonare stiri

loading...