Beneficiile ardeilor copti, multe vitamine, antioxidanti si minerale

g3oflo
By g3oflo februarie 16, 2017 16:51
loading...

Story Highlights

  • Beneficiile ardeilor copti, multe vitamine, antioxidanti si minerale

Related Articles

Beneficiile ardeilor copti, multe vitamine, antioxidanti si minerale

Ii mancam cruzi, fierti, copti dar nu cunostem cu adevarat beneficiile banalilor ardei copti.
Ardeiul gras si fratii lui, ardeiul capia, ardeiul iute si gogosarul reprezinta unele dintre cele mai sanatoase legume de care dispunem in luna septembrie. Buletinul de analize al ardeilor scoate la iveala o compozitie naturala de exceptie, de la vitamine, la antioxidanti si minerale, nutrienti extrem de benefici in buna functionare organismului.
Buletinul de analize al ardeilor scoate la iveala o compozitie naturala

de exceptie, de la vitamine, la antioxidanti si minerale, nutrienti extrem de benefici in buna functionare organismului. Cea mai buna forma sub care ii putem consuma este cea cruda, in salate sau sub forma de suc proaspat. Dar virtutile lor curative continua si dupa ce ii muram sau ii coacem pe plita.

Iata de ce nu trebuie sa ratam cura cu ardei in luna septembrie, perioada in care aceasta leguma e mai viguroasa si mai gustoasa ca oricand.
Sursa numarul unu de vitamina C
Principala substanta activa din ardei se numeste capsaicina si da culoarea legumei, cea mai multa fiind in cei rosii.

Aceasta este un anticoagulant eficient, care ajuta la prevenirea infarctului miocardic si a atacului cerebral. Toate soiurile de ardei contin vitamina C in cantitati uriase, insa ardeiul gras verde are de doua ori mai multa vitamina C decat citricele, iar ardeiul rosu iute contine cu 330% mai multa vitamina C decit o portocala scrie caplimpede.

In 100 de grame de ardei sint 125 de mg de vitamina C, adica 100% din doza zilnica recomandata. In compozitia ardeiului se mai adauga 0,8 mg de vitamina B6 si 0,45 mg de vitamina K. Vitamina A este si ea prezenta, beta-carotenul fiind un antioxidant foarte puternic, care contracareaza efectele radicalilor liberi si reduce daunele pe care acestia le produc arterelor, nervilor si tesuturilor.
Ardeiul rosu este mai sanatos decit cel verde, cu o cantitate de vitamine A si C de doua ori mai mare. Conform unui studiu, chinezii, care consuma mari cantitati de ardei, si mai ales ardei iuti, au cu 27% mai putine sanse de a face cancer pulmonar, si asta in conditiile in care sint printre cei mai mari fumatori din lume.

Gogosarul este si el o leguma din familia ardeiului, cu proprietati medicinale aparte. Aplicata sub forma de frectii sau ca unguent pe partile dureroase, tinctura de gogosar este neintrecuta in calmarea si vindecarea suferintelor cauzate de artrita, guta sau lombalgii. Uleiul de masline in care s-au macerat gogosari timp de 10 zile este bun ca unguent impotriva durerilor de git sau a raguselii.
Acelasi ulei calmeaza durerile produse de entorse. Rolul terapeutic al gogosarilor intervine si in cazuri de diaree, tuse magareasca, reumatism. Murati, gogosarii sint un deliciu al sezonului rece. Ajuta la arderea grasimilor si la tranzit, trateaza excelent mahmureala. Daca la murat adaugam scortisoara, gogosarii vor fi eficienti in litiaza si insuficienta renala.
Sucul de gogosari combate balonarea, iar aplicat pe par, diminueaza seboreea. Ardeii capia atit de deliciosi cruzi sau copti, sint la fel de buni si conservati in otet. Acest sortiment de ardei este cel mai bogat in betacaroten. Gogosarii si ardeii capia sint deliciosi preparati sub forma de pasta, ca sa nu mai spunem ca sint ingredientele de baza in zacusca.

Copti, murati sau congelati
Pentru a beneficia de toate aceste proprietati medicinale, ardeii trebuie sa fie proaspeti, adica sa aiba o culoare intensa si pielea intinsa, fara pete. Legumele proaspete sunt grele pentru dimensiunea lor si tari. Pot fi pastratae la frigider o saptamina, pot fi congelate, si asta fara a-si pierde proprietatile.
Ardeii copţi
În frigider, se păstrează în pungi de plastic, nespălaţi, pînă la şapte zile, fără a-şi pierde prospeţimea. Ardeii dulci pot fi congelaţi fără să fie opăriţi. Ardeii copţi sînt un fel apreciat în bucătăria romînească, îndeosebi de către persoanele cu stomac sensibil. Copţi şi curăţaţi de coajă, sînt mai uşor de digerat. Legumele se coc, apoi se pun într-o pungă etanş şi se lasă 15 minute să se aburească.
Se scot din pungă şi se dă jos coaja. Se scot cotorul şi seminţele, se scurg şi se aşează porţionat în pungi. După răcire, se aşează în congelator. Ardeiul gras are puţine contraindicaţii: în perioada sarcinii, deoarece poate stimula uterul, şi în cazul alergiei la ardei. În unele cazuri, ardeiul nu este bine tolerat de persoanele cu fierea mai sensibilă.

g3oflo
By g3oflo februarie 16, 2017 16:51

Abonare stiri

loading...







Save

Save