Alimente minune pe care sa le consumi zilnic

g3oflo
By g3oflo mai 20, 2016 23:02
loading...

Salata-de-varza-cu-morcoviAlimente minune pe care sa le consumi zilnic

O alimentatie echilibrata care cuprinde proteine de calitate (carne slaba, peste, oua, lactate), multe verdeturi si legume, cereale integrale, leguminoase, nuci, seminte si fructe va asigura o multime de nutrienti esentiali pentru corpul tau. Dar pentru ca este foarte greu sa planifici zilnic mesele pe care le vei consuma, astfel incat sa te asiguri ca ai inclus toate alimentele de care are nevoie corpul tau este bine sa iti faci o lista cu cele mai importante alimente care nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul tau.

 

Iata care sunt cele 8 alimente minune pe care sa le consumi zilnic:

 

1. Usturoiul

 

Este unul dintre alimentele cu efecte puternice asupra sistemului imunitar, a sistemului cardiovascular, dar este si recunoscut pentru proprietatile sale anticancerigene. Chiar daca este un aliment cu un miros puternic si pe care nu il poti include cu usurinta in planul tau alimentar zilnic este bine sa stii ca nu este necesar sa-l folosesti in cantitati mari. Astfel ca un catel de usturoi zdrobit poate sa fie inclus fara probleme in preparatele pe care le consumi in timpul zilei si este suficient in zilele in care nu-ti permiti o cantitate mai mare.

 

Alicina este substanta din usturoi care-l transforma intr-un superaliment.

 

Numeroase studii realizate de-a lungul timpului si citate de Institutul American de Cancer au scos la iveala beneficiile pe care le aduce consumul zilnic de usturoi, protejand corpul de anumite tipuri de cancer, cum ar fi cel de stomac, colon, esofag, pancreas si san.

 

Un alt studiu aparut in publicatia Anti-Cancer Agents in Medicinal Chemistry arata ca extractul de usturoi reduce riscul de cancer la san si suprima dezvoltarea tumorilor mamare deja existente. Aceste rezultate au aratat chiar faptul ca extractul de usturoi are efecte mai puternice decat usturoiul in stare naturala.

 

Si inima ta are de beneficiat de pe urma consumului zilnic de usturoi, el fiind recunoscut pentru protectia pe care o ofera imnpotriva bolilor cardiovasculare. Un studiu publicat in American Society for Nutrition arata ca usturoiul reduce nivelul colesterolului rau si al trigliceridelor, mentine tensiunea arteriala in limite normale si previne formarea placilor de aterom care blocheaza arterele.

 

2. Ceaiul: verde, alb, negru si oolong

 

In general, ceaiul care deriva din frunzele plantei Camellia sinensis este cel care are proprietati anticancerigene recunoscute de specialisti. Astfel ca in aceasta categorie intra ceaiul verde, negru, alb si oolong. Aceste sortimente de ceai constituie alternativele potrivite pentru cafeaua care are un efect acid asupra corpului, mai ales atunci cand este consumata in exces. Ceaiul contine polifenoli care au un efect antioxidant foarte puternic, protejand corpul inflamatiile care pregatesc terenul pentru boli grave.

 

Studiile arata ca ceaiul, in special cel verde, protejeaza inima de boli, are efecte anticancerigene, scade riscul de Parkinson si Alzheimer, stimuleaza arderea grasimilor si este de folos persoanelor care sufera de diabet zaharat de tip 2.

 

3. Alimentele fermentate natural

 

Kefirul, iaurtul, varza murata sau alte legume lasate la fermentat protejeaza colonul, favorizand inmultirea bacteriilor bune.

 

Toate aceste alimente fermentate in mod natural produc bacterii bune care au un rol esential pentru sanatate, transformandu-le intr-un superaliment care merita consumat zilnic.

 

Potrivit site-ului sciencebasedmedicine.org, aceste alimente au grija de sistemul imunitar, imbunatatesc digestia, refac flora intestinala dupa administrarea antibioticelor si protejeaza colonul de boli grave.

 

4. Legume crucifere: varza, rucola, hrean, broccoli, conopida, gulii, varza de Bruxelles, napi

 

Aceste legume au fost indelung studiate si s-a demonstrat ca au substante care protejeaza corpul de cancer. De aceea, trebuie sa ai grija sa le incluzi pe rand in dieta ta zilnica. Potrivit Institutului American de Cancer, toate aceste legume crucifere au betacaroten, luteina, zeaxantina, vitaminele C, E, K, acid folic, minerale si sunt o sursa importanta de fibre. Indolii si sulforafanul din continutul lor au fost doua substante intens studiate de multi specialisti pentru efectele lor anticancerigene si s-au dovedit a avea capacitatea de a opri dezvoltarea tumorilor.

 

5. Fructele de padure

 

Zmeura, afinele, murele, coacazele si capsunile sunt fructele pe care specialistii le recomanda pentru consumul zilnic, deoarece au o multime de nutrienti esentiali care fac minuni pentru sanatate. Au un continut bogat in fibre si antioxidanti, avand un efect antiinflamator asupra corpului.
g3oflo
By g3oflo mai 20, 2016 23:02

Abonare stiri

loading...